الخميس، 25 يونيو 2009

اضحك عليا


اطلب منى فى الشغل انهارده انى اروح مشوار
اجيب بضاعة من مكان تانى المهم يا جماعة
مش ده الموضوع ولاه دى الفكره ندخل فى الموضوع
احتاجت اركب موصله و مفيش غير التوك توك اللي يوصلينى
وانا اساسا عمرى ما ركبت توك توك فى حياتى
خلاص طب ازى اعمل ايه مفيش مفرا
غير انى اركب التوك توك بقيت مش عارف
واقفت اتفرج على منظر التك اتيك اللى فى الشارع
وخايف من جوه التوك توك ده اساسا حودثه كتير ممكن يعمل حصان و انا راكب معها
تلاقينى انا و الكرسى و السوق على الرصيف
المهم قرارت اركب توك توك تخيلوا ركبت التوك توك
و قلبى ايه عايز يجرى و ينزل من التوك توك
ركبت و قولت بسم الله الرحمن الرحيم واتفرج اللى حاصل
السواق اللى انا ركبت معها عنده 14 سنه و اول طالع
بل التوك توك قالى انا هدلعك بيرفع حصان بل
التوك توك يا جدعان قلبت وشى فى سعته
و قولته يا عم وصلنا باقه عايزين نشوف اشغالنا
و اتفرجوا التوك توك و هو ماشى فى الطريق
يتمرجح و غير كده و كده راسى بتخبط فى السقف
و الكرسى طيق و حاسسنى انى فى صندوق
وانا قلبى مرعوب حاسس انى و هو بياخد الملف بتاع الشارع
انى هقع يا جدعان و عارفين على كده الاجره كام جنية مصرى
يعنى اتفرج سيبك من الجنية طب و نقول عادى الرجل -
-
-
-
-
-
مستقبلا افضل ل اولادنا = توك توك مصرى ب رباط